szagseason
Men
 
Frumok
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Music
 
Szablyok

1. szably - A jtktr EZ MILYEN HUJEN VAN MEGFOGALMAZVA

Mretek:
A jtktr minden esetben tglalap alak. A hossznak meg kell haladnia a szlessgt.
Hossza: minimum 25 m, maximum 42 m.
Szlessge: minimum 15 m, maximum 25 m.

(Nemzetkzi mrkzseken a kvetkez mreteket kell a jtktrrel kapcsolatban figyelembe venni:
Hossza minimum 38 m, maximum 42 m
Szlessge minimum 18 m, maximum 22 m )

A jtkteret hatrol vonalak:
A jtkteret jl lthat vonalakkal kell hatrolni. A vonalak, ahhoz a terlethez tartoznak, amit hatrolnak. A hosszabbik vonalakat oldalvonalnak(partvonalnak), a rvidebbeket alapvonalnak nevezzk.
Minden vonalnak 8 cm szlesnek kell lennie.
A felezvonal kt egyenl rszre osztja a jtkteret.
Kezdpontot a jtktr kzepre kell festeni. A kezdpont kzepbl egy 3 m sugar krvet kell hzni ez a kezdkr.

A bntetterlet:
A bntetterletet mindkt kapuvonalra az albbiak szerint kell felfesteni:
A kapufk kls ltl mrve, egy 6 m sugar krvet kell hzni a jtktrre befel, a kapufk magassgig. Ezeket a krveket egy 3,16 m hosszsg, az alapvonallal prhuzamos egyenessel kell sszektni.

Bntetpont:
Mindkt kapuftl egyenl tvolsgra a kapuvonaltl 6 m-re a jtktrre befel egy jl lthat jelet kell megjellni. Ez a bntetpont.

A msodik bntetpont:
Mindkt kapuftl egyenl tvolsgra a kapuvonaltl 10 m-re a jtktrre befel egy jl lthat jelet kell megjellni. Ez a bntetpont.

Szglet negyed krv:
Minden sarokponttl egy 25 cm sugar negyed krvet kell a jtktrre hzni.
A szgletrgsokat innen kell elvgezni.

A cserezna:
A cserezna az oldalvonal mellett tallhat, a cserepadok eltt. A jtkosoknak ezen bell kell a csert elvgezni.
- A csereznt a kispadok eltt kell kijellni s minimum 3 m szlesnek kell lennie. A csereznt jell vonal egy 80 cm hossz s 8 cm szles vonal, amely 40 cm hzdik be a jtktrre is ki azon kvl.
- A csereznkat a felezvonaltl legalbb 3 m-re kell felfesteni. Az idmrnek a felezvonalnl szabad kiltst kell biztostani.

A kapuk:
A kapukat a glvonal kzepre kell fellltani.
A kapuk kt kapufbl llnak s fell egy a glvonallal prhuzamos felslccel van sszektve.
A kt kapufa tvolsga (bels ltl mrve!) 3 m, a keresztlc tvolsga a glvonaltl 2 m. A kapukat a balesetek megelzse rdekben jl rgzteni kell.
A kapufk s a felslc szlessge 8 cm. A kapuhlk, nylonbl, kenderbl, jutbl, illetve az International FA. Board ltal idrl idre engedlyezett anyagbl kszlhet.
A hlkat ki kell stangkkal feszteni, hogy a kapust a mozgsban ne akadlyozza.

A jtktr fellete:
A jtktr felletnek simnak kell lenni. Ajnlott fa, vagy manyag borts talaj. Beton vagy aszfalt nem engedlyezett.

Ezeknek a szablyoknak nagy rsze csak a hivatalos futsal plykra vonatkozik (nem fogjuk tpteni a plyt)

2. szably - A labda

A labda:
- gmb alak;
- anyaga brbl, vagy ms engedlyezett anyagbl kszlhet;
- tmrje 62 s 64 cm kz kell, hogy essen;
- slya a jtk kezdetekor min. 400 gr. max. 440 gr.;
- a benne lv nyoms 0,4-0,6 Bar.

A meghibsodott labda cserje:

Ha a labda a mrkzs folyamn meghibsodik:
- a jtkot meg kell szaktani;
- a jtkot jtkvezeti labdval kell folytatni arrl a helyrl, ahol a labda elzleg alkalmatlann vlt.
Ha a labda akkor vlik alkalmatlann, amikor jtkon kvl van (kirgs, szgletrgs, stb.), akkor a mrkzst az j labdval ennek megfelelen kell folytatni.
A mrkzs folyamn a labdt csak a jtkvezet engedlyvel lehet kicserlni.

3. szably - A jtkosok szma

A mrkzst kt csapat jtssza, 5-5 fvel, ezek kzl az egyik a kapus.

A csere vgrehajtsa:
A mrkzsekre cserejtkosok nevezhetk. Ezek szma max. 7 f lehet.
A mrkzs folyamn a csere szma korltlan. A lecserlt jtkos ismt rszt vehet a jtkban. A csert vgre lehet hajtani egyarnt, ha a labda jtkban s jtkon kvl van, amikor a jtkvezet engedlyt add r.

A csere a kvetkez mdon van szablyosan vgrehajtva:

- lecserlend jtkosnak elszr el kell hagyni a jtkteret;
- a becserlend jtkos csak ezutn lphet be a jtktrre;
- a cserejtkosok is a jtkvezet hatskre al tartoznak, fggetlenl attl, hogy a jtkban rszt vesznek-e, vagy sem;
- a csere akkor van vgrehajtva, ha a cserejtkos belp a jtktrre. Ettl kezdve a lecserlt jtkos cserejtkoss vlik.
- minden jtkos helyet cserlhet a kapussal.

Bntet rendelkezsek:
a) ha a cserejtkos belp a jtktrre, mieltt a lecserlend jtkos elhagyn a jtkteret:

- a jtkot meg kell szaktani;
- a cserejtkost srga lappal kell figyelmeztetni;
- a jtkot kzvetett szabadrgssal kell folytatni az ellenfl javra onnan, ahol a labda a jtk megszaktsnak pillanatban volt. Figyelembe kell venni a 11. szably ltalnosan ktelez rendelkezseit.

b) ha a cserejtkos nem a csereznban lp be illetve a lecserlend jtkos ( srls esett kivve) nem a csereznban megy le:

- a jtkot meg kell szaktani;
- a vtkest srga lappal kell figyelmeztetni;
- a jtkot kzvetett szabadrgssal kell folytatni az ellenfl javra onnan, ahol a labda a jtk megszaktsnak pillanatban volt. Figyelembe kell venni a 13. szably ltalnosan ktelez rendelkezseit.

4. szably - A jtkosok felszerelse

Biztonsg:
A jtkos nem viselhet olyan felszerelst, amely veszlyezteti sajt maga, vagy az ellenfl testi psgt.

Alapfelszerelsek:

- trik vagy ing (mez);
- nadrg;
- cip ( a cip teremcip lehet, amely puha brbl kszlt. Stoplis cip nem engedlyezett);

a) Trik vagy ing (mez):
(- a mezeket a htn 1-15-ig jl lthat szmozssal lehet elltni.
Vlogatott mrkzseken a mezszmokat a mezek elejre s a nadrgokra is kisebb mretben r kell nyomtatni.)

b) A kapus:
- viselhet hossz nadrgot is;
- meznek eltrnek kell lennie a csapattrsaitl s az ellenfl jtkosaitl.
Ha egy jtkos helyet cserl a kapussal, akkor az j eltr mezen a sajt, eredeti szmt kell viselni.

Bntet rendelkezsek:
E szably megsrtse esetn a vtkes jtkost fel kell szltania jtktr elhagysra.
Csak akkor trhet vissza, ha ll a jtk s a jtkvezet ellenrzi, hogy a szerelst rendbe hozta.

5. szably - A jtkvezet

Jogok s ktelezettsgek:

-rvnyt szerez a jtkszablyoknak;
- eltekint a jtkmegszaktstl minden olyan esetben, amikor meggyzdse, hogy ezltal a vtlen csapatot juttatja elnyhz;
- jegyzeteket kszt a mrkzssel kapcsolatban;
- idmr hinyban elltja ezt a funkcit is;
- joga van a mrkzst valamely szablytalansg vagy nem vrt esemny miatt megszaktani, vagy vglegesen beszntetni;
- fellp a sportszertlenl viselked jtkosokkal szemben, figyelmezteti, vagy slyos szablytalansg esetn killtja a vtkest;
- elkldi a jtktrrl azokat a szemlyeket, akik engedly nlkl lptek be;
- srls esetn megszaktja a jtkot s eltvolttatja a srlt jtkost;
- tovbbengedi a jtkot, ha vlemnye szerint a jtkos csak enyhn srlt meg;
- eldnti, hogy a labda megfelel-e a 2. szably elrsainak.


A jtkvezet dntsei a mrkzssel kapcsolatban vgrvnyesesek.

6. szably - A jtk idtartama

Jtkid:

a) a mrkzs kt 20 perces tiszta jtkidej flidbl ll.
c) a flidket bntetrgs vgrehajtsa cljbl meg kell hosszabbtani.

7. szably - A jtk kezdete s folytatsa

Kezdet:
A mrkzs kezdete eltt a jtkvezet egy rmt dob a levegbe. Amelyik csapat a sorsolson nyer, az trfelet vlaszt.
A sorsolson vesztes csapat kezdi a mrkzst.
A msodik flidt az a csapat kezdi, aki az els flidben trfelet vlaszthatott.

Kezdrgs:
A kezdrgs a labda jtkba hozatalnak egyik mdja:

- a jtk kezdetn;
- gl utn;
- a msodik flid kezdete sorn;
- a hosszabbtsok esetn a flidk s glok utn.

Kezdrgsbl kzvetlenl nem rhet el gl.

Bntet rendelkezsek:
Ha a kezdrgst vgz jtkos mg egyszer rinti a labdt, mieltt azt ms rintette volna, vagy a labda a jtkteret el nem hagyta:

- a jtkot az ellenfl javra megtlt kzvetett szabadrgssal kell folytatni onnan, ahol a jtkos msodjra rintette a labdt. Ha ezt a sajt bntetterletn bell teszi, akkor a szabadrgst a hatos vonal kapuvonallal prhuzamos azon pontjrl kell elvgezni, ahol az eset a legkzelebb trtnt.

Minden ms szablysrts esetn a kezdrgst meg kell ismtelni.

A jtkvezeti labda:

Ha a jtkot egyb, a jtkszablyokban nem rgztett mdon megszaktjk, s nem trtnt egyb szablytalansg, akkor a jtkot jtkvezeti labdval kell folytatni onnan, ahol a labda a jtk megszaktsnak pillanatban volt.
Ha a labda a jtkvezeti labdaejts folyamn elhagyja a jtkteret, anlkl, hogy azt valaki megjtszan, a labdaejtst az eredeti helyen meg kell ismtelni.

Kivitelezs:

- a jtkvezet derk magassgbl a labdt a fldre ejti. A labdaejtst ott kell elvgezni, ahol a labda a jtk megszaktsnak pillanatban volt. Ha ez a bntetterleten bell volt, akkor a labdaejtst a hatos vonal kapuvonallal prhuzamos azon pontjrl kell elvgezni, ahol az eset a legkzelebb trtnt.
- a labda akkor kerl jtkba, ha a fldre r.

Bntet rendelkezsek:
A labdaejtst meg kell ismtelni, ha:

- valamelyik jtkos rinti a labdt, mieltt az fldet rne;
- miutn a labda fldet rt, elhagyja a jtkteret, mieltt azt brki megjtszan.

8. szably - A labda jtkban s jtkon kvl

A labda jtkon kvlre kerl, ha:

- akr fldn, levegben teljes terjedelmvel elhagyja a jtkteret;
- ha a jtkvezet megszaktja a jtkot;
- ha a mennyezetet rinti (teremben).

Minden ms esetben a labda jtkban marad, akkor is ha:

- kapufkrl vagy a keresztlcrl a jtktrre visszapattan;
- a jtkvezetk egyikrl, aki a jtktren bell tartzkodik, tovbbpattan.

9. szably - A gl

Glt kell tlni,

- ha a labda akr a fldn, akr a levegben teljes terjedelmben thalad a glvonalon a kapufk s a keresztlc kzt, anlkl, hogy eltte a tmad csapat szablytalansgot kvetett volna el.

A mrkzs gyztese:

- a mrkzst az a csapat nyeri, aki tbb szablyos glt r el. Ha mindkt csapat azonos szm glt szerez, akkor a mrkzs dntetlen.

Bajnoki rendelkezsek:

- bajnoki vagy kupamrkzseken a szvetsg kirstl fggen, hosszabbtssal vagy bntet rgsokkal el lehet dnteni a mrkzs gyztest.

10. szably - Szablytalansgok s sportszertlen viselkeds

Kzvetlen szabadrgssal bntetend az a jtkos, aki a kvetkez szablytalansgok valamelyikt elkveti:

- ellenfelt megti, vagy megksrli megtni;
- ellenfelt gncsolja, lbval buktatja, vagy megksrli azt;
- nekiugrik ellenfelnek;
- remplizi ellenfelt;
- ellenfelt visszahzza, vagy megksrli visszahzni;
- lekpi ellenfelt;
- szndkos kezezsben vtkes (kivve a sajt bntetterleten bell tartzkod kapust);
- ellenfelt htulrl gy szereli, hogy kzben rinti azt;
- testi erejt brutlis mdon veti be, gy hogy nem a labdt akarja megjtszani; ellenfelt brmely irnybl becsszva szereli.

Bntetrgs:
Ha valamely jtkos a fent emltett szablytalansgok egyikt a sajt bntetterletn bell llva kveti el, akkor az ellenfl javra bntetrgst kell tlni, feltve, ha a labda a szablytalansg pillanatban jtkban van.

Kzvetett szabadrgssal bntetend az a jtkos, aki elkveti az albbi szablytalansgok valamelyikt:

a) mint kapus:

- visszakapja a labdt a csapattrstl, amit jtkba hozott, anlkl, hogy a labda egyszer thaladt volna a felezvonalon, vagy az indt trflen az ellenfl jtkosa rintette volna;

b) mint meznyjtkos:

- veszlyesen jtszik;
- szndkosan az ellenfelt feltartja;
- a kapust arra knyszerti, hogy a kezben lv labdt megjtssza;
- ms a 10. szablyban nem jellt szablytalansgot kvet el, amely sorn a jtkot a jtkvezet megszaktja s a vtkest figyelmezteti, vagy killtja.

A kzvetett szabadrgst onnan kell elvgezni, ahol az eset trtnt:
Kivtel, ha az eset a sajt bntetterleten bell trtnt, akkor a hatos vonal kapuvonallal prhuzamos azon pontjrl kell elvgezni, ahol az eset a legkzelebb trtnt.

Srga lappal kell figyelmeztetni azt a jtkost aki:

- sportszertlenl viselkedik;
- szavakkal, mozdulatokkal nemtetszst fejezi ki;
- kvetkezetesen vt a jtkszablyok ellen;
- kslelteti a jtk jraindtst;
- szabadrgs, szgletrgs, bntetrgs esetn nem tartja be az elrt tvolsgot;
- a jtkvezet engedlye nlkl belp a jtktrre s sportszertlenl viselkedik;
- a jtkvezet engedlye nlkl elhagyja a jtkteret. (Srls esett kivve).

A fent emltett szablytalansgok sorn, ha a jtkvezet figyelmeztetni akarja a vtkest, s a jtkot megszaktja, akkor a jtkot az ellenfl javra megtlt kzvetett szabadrgssal kell folytatni onnan, ahol a szablytalansg trtnt.
Ha ez a bntetterleten bell volt, akkor a labdaejtst a hatos vonal kapuvonallal prhuzamos azon pontjrl kell elvgezni, ahol az eset a legkzelebb trtnt.

A mrkzs folyamn a vtkes jtkost ki kell lltani ha:

- durva szablytalansgban vtkes;
- brutlisan jtszik;
- ellenfelt, vagy valaki mst lekp;
- ellenfl csapatt kezezssel nyilvnval glszerzstl fosztja meg (kivve a sajt bntetterleten bell ll kapust);
- ellenfl csapatt szabadrgst, vagy bntetrgst maga utn von eszkzzel nyilvnval glszerzstl fosztja meg;
- goromba, srt kifejezseket hasznl;
- msodik srga lapot maga utn von figyelmeztetst kvet el.

11. szably - A szabadrgs

Ktfle szabadrgs ltezik:

- kzvetett szabadrgs;
- kzvetlen szabadrgs.

Minden szabadrgs alakalmval a labdnak a talajon kell llni. A szabadrgst vgz jtkos csak akkor jtszhatja meg ismt a labdt, ha azt ms jtkos rintette.

Kzvetett szabadrgs:
Gl csak akkor rhet el belle, ha a rg jtkoson kvl a labdt ms is rintette, mieltt az a kapuba kerlt.

Kzvetlen szabadrgs:
Ha a labdt egybl a kapuba rgjk, akkor a gl rvnyes.

A szabadrgs helye:
A labdnak a fldn kell llni. Az ellenfl jtkosainak legalbb 3 m-re kell a letett labdtl llni. A labda akkor kerl jtkba, ha elrgtk s ezltal elmozdult.

Bntet rendelkezsek:
a) ha az ellenfl jtkosa az elrt tvolsgon bell tartzkodik:

- a szabadrgst meg kell ismtelni.

b) ha a rg jtkos mg egyszer rinti a labdt, mieltt azt ms rinten:
az ellenfl javra megtlt kzvetett szabadrgssal kell a jtkot folytatni onnan, ahol a jtkos msodszorra rintette a labdt, figyelembe vve az ltalnosan ktelez rendelkezseket.

- az ellenfl javra megtlt kzvetett szabadrgssal kell a jtkot folytatni, figyelembe vve az ltalnosan ktelez rendelkezseket

12. szably - A bntetrgs

Bntetrgst kell tlni az ellenfl javra, ha valamelyik csapat egyik jtkosa a sajt bntetterletn bell llva, kzvetlen szabadrgst maga utn von szablytalansgot kvet el.

Bntetrgsbl kzvetlenl rhet el gl.
A bntetrgst akkor is el kell vgezni, ha a mrkzs jtkideje a megtls pillanatban lejrt.

- a labdt a bntetpontra kell tenni;
- a rgst vgz jtkost egyrtelmen azonostani kell;
- a kapusnak a glvonalon kell llni s elre a rgs pillanatig nem mozdulhat el. Oldalra a glvonalon brmely irnyban mozoghat
- minden ms jtkosnak a jtktren bell kell lenni, a bntetterleten kvl kell llni, a bntetpont mgtt, legalbb 5 m-re a labdtl s a rgst vgz jtkost nem szabad akadlyozni;
- a bntetrgst vgz jtkosnak a labdt elre kell elrgnia;
- a labdt csak akkor jtszhatja meg jra, ha azt ms rintette;
- a labda akkor kerl jtkba, ha elrgtk s az ezltal elmozdul.

Bntet rendelkezsek:
a) ha a vd csapat vt a szablyok ellen:

- a rgst meg kell ismtelni, ha nem szletik gl;
- a rgst nem kell megismtelni, ha gl szletik.

b) ha a rgst vgz jtkos csapattrsa vt a szablyok ellen:

- ha gl szletik a rgst meg kell ismtelni;
- ha nem szletik gl, akkor nem kell ismtelni.

c) ha a rgst vgz jtkos vt a szablyok ellen:

- a jtkot az ellenfl javra megtlt kzvetett szabadrgssal kell folytatni, fggetlenl attl, hogy gl szletett-e vagy sem, figyelembe vve az ltalnosan ktelez rendelkezseket.

13. szably - A bergs, -dobs:

a jtk folytatsnak mdja.

Bergsbl/bedobsbl kzvetlenl nem rhet el gl.

Bergssal, -dobssal kell folytatni a jtkot, ha a labda teljes terjedelmvel, akr a fldn, akr a levegben elhagyja a jtkteret az oldalvonal mentn.

- A labdt az oldalvonalrl kell jtkba hozni, onnan ahol a jtkteret elhagyta
- A bergst, -dobst a labdt utoljra rint csapat ellenfele vgzi
- Az ezt elvgz jtkosnak a labdt a jtktren kvl llva, a jtktrre kell juttatni
- Az ellenfl jtkosainak rgs esetn a letett labdtl legalbb 3 m-re kell llni
- Az ezt elvgz jtkos csak akkor rhet jra a labdhoz, ha azt ms is rintette mr
- A labda akkor kerl jtkba, ha azt a jtktrre befel elrgtk vagy bedobtk s elmozdul ezltal

Bntet rendelkezsek:

a) ha a rgst/dobst vgz jtkos mg egyszer rinti a labdt, mieltt azt ms rintette volna, akkor az rints helyrl az ellenfl javra megtlt kzvetett szabadrgssal kell a jtkot folytatni. Figyelembe kell venni az ltalnosan ktelez rendelkezseket.

14. szably - A kirgs

A kirgs a jtk folytatsnak mdja.

Kirgsbl nem rhet el kzvetlenl gl.

Kirgssal folytatdik a jtk, ha a labda akr a levegben, vagy a fldn teljes terjedelmvel elhagyta az alapvonalat s utoljra azt tmadcsapat jtkosa rintette.

- A labdt a kapus vagy egy msik meznyjtkos a bntetterletn bell llva a jtktr brmely pontjra kirghatja.
- Az ellenfl jtkosainak a bntetterleten kvl kell llni
- A rgst vgz jtkos addig nem rintheti jbl a labdt, mg azt ms meg nem jtszotta
- A labda akkor kerl jtkba, ha azt a rgst vgz jtkos, a bntetterleten kvlre rgja.

Bntet rendelkezsek:
a) ha a labda kzvetlenl kirgsnl nem hagyja el a bntetterletet s egy sajt jtkos rinti a labdt:

- a jtkot az ellenfl javra megtlt kzvetett szabadrgssal kell folytatni onnan, ahol a jtkos rintette a labdt.

b) ha a rgst vgz jtkos ismt rinti a labdt, miutn az elhagyta a bntetterletet, de mg ms jtkos nem rt hozz:

- a jtkot az ellenfl javra megtlt kzvetett szabadrgssal kell folytatni onnan, ahol a kapus msodszor is rintette a labdt.

15 .szably - A szgletrgs

A szgletrgs a jtk folytatsnak mdja.

Szgletrgsbl kzvetlenl gl rhet el.

Szgletrgst kell tlni, ha a labda teljes terjedelmvel thalad az alapvonalon (nem a kapufk kzt) s azt utoljra vdcsapat jtkosa rintette(A kapust kivve).

- a labdt szgletrgsnl a kzelebb es 25 cm sugar negyed krvbe kell tenni;
- az ellenfl jtkosainak legalbb 3 m-re a letett labdtl kell llni;
- a szgletrgst a tmad csapat jtkosa vgzi el;
- a labda akkor kerl jtkba, ha elrgtk s elmozdult ezltal;
- a szgletrgst vgz jtkos akkor rintheti jra a labdt, ha azt ms jtkos megjtszotta.

Bntet rendelkezsek:

- ha a rgst vgz jtkos mg egyszer rinti a labdt, mieltt azt ms rintette volna, akkor az rints helyrl az ellenfl javra megtlt kzvetett szabadrgssal kell a jtkot folytatni. Figyelembe kell venni az ltalnosan ktelez rendelkezseket;

Minden ms szablysrts esetn a szgletrgst meg kell ismtelni.

16. szably - A bntetpontrl vgzett rgsok

A bntetpontrl vgzett rgsok, a mrkzs gyztest eldnt md.

- A jtkvezet kivlasztja a kaput ahov a rgsokat vgzik
- A sorsolson amelyik csapat nyer, az kezdi a rgsokat
- A jtkvezet jegyzeteket kszt a rgsokrl
- Csapatonknt 5-5 jtkost kell bntetrgs vgrehajtsra kijellni
- A rgsokat a csapatok felvltva vgzik
- Amennyiben az egyik csapat a rgsok folyamn tbb glt r el, az t rgs befejezse eltt, mint a msik az tbl elrhetne, akkor a rgsokat be kell fejezni.
- Ha nem, akkor addig kell rgni, mg az egyik csapat nem hibzik.
- Ha t rgsig dntetlen, akkor jabb jtkosokat kell jellni a meglv jtkosok kzl, akik mg nem vgeztek rgst.
- Ha mr mindenki vgzett rgst s az lls tovbbra is dntetlen, akkor a rgsokat elrl kell kezdeni, ismt minden jtkosnak rgni kell.
- A rgs sorn a jtktren tartzkod jtkosok kzl brmelyik helyet cserlhet a kapussal.
- Csak a jtkvezetk s a rgsra jogosult jtkosok tartzkodhatnak a jtktren.
- A kapusnak a vds utn a jtktren bell kell maradnia, de nem akadlyozhatja a rgsokat.

 
Bajnoksg
Lezrt szavazsok
 
Naptr
2025. Jnius
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Hny ra?
 
Linkek
 
12. trtnelem ttelek
 
Ltogatottsg
Induls: 2006-09-09
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.